In the turbulent year of 1968, Radio Prague was "freer" than Radio Free Europe

In the early years of Radio Free Europe, the U.S. station – although
initially founded and largely secretly funded by the CIA – played a
critical role in providing balanced, objective news to listeners in the
Eastern Bloc, especially during turbulent periods of history. Having failed
to live up its own standards when covering the Hungarian Revolution in
1956, RFE took a radically different approach to its coverage of the Prague
Spring and Warsaw Pact invasion of Czechoslovakia in 1968, says former RFE
director A. Ross Johnson.

Friday, June 22, 2018